Programy
Naszą pracę wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńczą opieramy na programach wychowania przedszkolnego zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2025/2026:
- „Od przedszkolaka do pierwszaka” I. Broda, Wydawnictwo WSiP
- „Nasze przedszkole” program edukacji przedszkolnej, M. Kwaśniewska, W. Żaba-Żabińska, Wydawnictwo MAC
- „Zbieram, poszukuję, badam" D. Dziamska, M. Buchnat, Wydawnictwo Nowa Era
- "Samodzielne, wszechstronne, szczęśliwe" M. Chludzińska, A. Kacprzak - Kołakowska, A. Kucharczyk,
D. Kucharska, A. Pawłowska - Niedbała, M. Pietrzak, A. Smodarek, Wydawnictwo Nowa Era
Praca wychowawczo-dydaktyczna nakierowana jest na dziecko, jego indywidualność, osobowość, spontaniczność i swobodę oraz jego wielokierunkowy rozwój.
W praktyce stosujemy zasadę podmiotowości, poszanowania praw dziecka i partnerskiego dialogu oraz dobrowolności udziału; dziecko jest dla nas pełnoprawnym uczestnikiem procesu edukacyjnego. Staramy się tworzyć jak najwięcej okazji do samodzielnego podejmowania decyzji i dokonywania wyborów przez dziecko.
Zgodnie z zasadą, że dziecko najpełniej uczy się poprzez działanie i przeżycie, w naszej ofercie dominują metody aktywizujące i twórcze:
- metody pedagogiki zabawy,
- techniki twórczego myślenia,
- drama,
- system "Edukacji przez ruch" D. Dziamskiej,
- aktywne słuchanie muzyki wg. Batii Strauss,
- trening zadaniowy,
- techniki C. Freineta,
- metoda K. Vopela,
- metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne,
- metody gimnastyki twórczej Orffa, Labana,
- metody twórcze (analogie, bricolage, opowiadania twórcze, wizualizacje),
- elementy arteterapii (biblioterapia, plastykoterapia, muzykoterapia).
