Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rozkład dnia

Część I - poranna

Tekstem wytłuszczonym oznaczono działania w ramach realizacji Planu Daltońskiego

7.00 - 8.30

  • schodzenie się dzieci,
  • systematyczne prowadzenie listy obecności,
  • rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań i potrzeb dzieci,
  • zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela - tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa,
  • praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym,
  • zabawy integracyjne,

8.00 - 8.30

- ćwiczenia poranne,
wizualizacja dni tygodnia, pogody, planu dnia i czasu,
- wizualizacja dyżurów – samodzielne ocenianie pracy,
puzzle integracyjne – losowe dobieranie tygodniowych par wg ustalonego kryterium,
- przygotowanie do śniadania czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe,

8.30 - 8.45

- śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie,
szwedzki stół - samodzielne komponowanie kanapek z przygotowanych produktów (na czas pandemii zawieszony),
sami po sobie sprzątamy – porządkowanie stolików po skończonym posiłku,

8.45 - 9.00

- czynności higieniczne - mycie zębów,
- krok po kroku – wykonywanie czynności wg instrukcji obrazkowo–czynnościowych – wizualizacja etapów mycia rąk, mycia zębów, korzystania z toalety itp.

Część II - główna

9.00 - 12.15
- planowane sytuacje edukacyjne wspierające indywidualny rozwój dziecka, organizowane i prowadzone przez nauczyciela stymulujące wszystkie formy aktywności,
sami zdobywamy wiedzę - samodzielne zdobywanie i gromadzenie wiedzy,
pracujemy w grupach - zabawy uczące współdziałania w sytuacji zadaniowej,
- twórcza aktywność dziecka,
- swobodne zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań,
kodeks przedszkolaka – wizualizacja systemu przyjętych w grupie zasad,
- porządek pod kontrolą – czynności porządkowe,
- pobyt na świeżym powietrzu: czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego krok po kroku – wykonywanie czynności wg instrukcji obrazkowo – czynnościowych, zabawy spontanicznie, spacery i wycieczki, obserwacje przyrodnicze i społeczne, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zabawy tropiące,
- zabawy z językiem obcym nowożytnym,
- zabawy rytmiczno–ruchowe,

12.15 - 12.30

- przygotowanie do obiadu - czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe,
- pełnienie dyżuru przy nakrywaniu stołu - samodzielna ocena,

12.30 - 13.00

- obiad – celebrowanie posiłku, kształtowanie nawyków kulturalno-higienicznych i żywieniowych,
- samoobsługa przy nakładaniu drugiego dania na talerze,
- sami po sobie sprzątamy – porządkowanie stolików po skończonym posiłku,

13.00 - 13.30

- odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej,
- słuchanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych,
- słuchanie utworów literatury dziecięcej czytanych przez nauczycieli, rodziców, zaproszonych gości,

Część III - poobiednia

13.30 - 14.15

- samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela,
- tablica zadań tygodniowych,
- praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo–stymulującym,
- praca z dzieckiem zdolnym,
- zajęcia dodatkowe,
- pobyt na świeżym powietrzu,
- zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych,
- pojedyncze zabawy ruchowe, kołowe ze śpiewem,

  14.15 - 14.30

- przygotowanie do podwieczorku – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe,   

14.30 - 14.45

- podwieczorek – kultura spożywania posiłków,
sami po sobie sprzątamy – porządkowanie stolików po skończonym posiłku,

14.45 - 17.00

- swobodna aktywność zabawowa dzieci,
- działania indywidualne i zespołowe wypływając z zainteresowań dzieci,
- rozchodzenie się dzieci.