Rozkład dnia
Część I - poranna
Tekstem wytłuszczonym oznaczono działania w ramach realizacji Planu Daltońskiego
7.00 - 8.30
- schodzenie się dzieci,
- systematyczne prowadzenie listy obecności,
- rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań i potrzeb dzieci,
- zabawy dowolne z niewielkim udziałem nauczyciela - tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa,
- praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym,
- zabawy integracyjne,
8.00 - 8.30
- ćwiczenia poranne,
- wizualizacja dni tygodnia, pogody, planu dnia i czasu,
- wizualizacja dyżurów – samodzielne ocenianie pracy,
- puzzle integracyjne – losowe dobieranie tygodniowych par wg ustalonego kryterium,
- przygotowanie do śniadania czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe,
8.30 - 8.45
- śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie,
- szwedzki stół - samodzielne komponowanie kanapek z przygotowanych produktów (na czas pandemii zawieszony),
- sami po sobie sprzątamy – porządkowanie stolików po skończonym posiłku,
8.45 - 9.00
- czynności higieniczne - mycie zębów,
- krok po kroku – wykonywanie czynności wg instrukcji obrazkowo–czynnościowych – wizualizacja etapów mycia rąk, mycia zębów, korzystania z toalety itp.
Część II - główna
9.00 - 12.15
- planowane sytuacje edukacyjne wspierające indywidualny rozwój dziecka, organizowane i prowadzone przez nauczyciela stymulujące wszystkie formy aktywności,
- sami zdobywamy wiedzę - samodzielne zdobywanie i gromadzenie wiedzy,
- pracujemy w grupach - zabawy uczące współdziałania w sytuacji zadaniowej,
- twórcza aktywność dziecka,
- swobodne zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań,
- kodeks przedszkolaka – wizualizacja systemu przyjętych w grupie zasad,
- porządek pod kontrolą – czynności porządkowe,
- pobyt na świeżym powietrzu: czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego krok po kroku – wykonywanie czynności wg instrukcji obrazkowo – czynnościowych, zabawy spontanicznie, spacery i wycieczki, obserwacje przyrodnicze i społeczne, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, zabawy tropiące,
- zabawy z językiem obcym nowożytnym,
- zabawy rytmiczno–ruchowe,
12.15 - 12.30
- przygotowanie do obiadu - czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe,
- pełnienie dyżuru przy nakrywaniu stołu - samodzielna ocena,
12.30 - 13.00
- obiad – celebrowanie posiłku, kształtowanie nawyków kulturalno-higienicznych i żywieniowych,
- samoobsługa przy nakładaniu drugiego dania na talerze,
- sami po sobie sprzątamy – porządkowanie stolików po skończonym posiłku,
13.00 - 13.30
- odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej,
- słuchanie bajek relaksacyjnych, terapeutycznych,
- słuchanie utworów literatury dziecięcej czytanych przez nauczycieli, rodziców, zaproszonych gości,
Część III - poobiednia
13.30 - 14.15
- samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela,
- tablica zadań tygodniowych,
- praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo–stymulującym,
- praca z dzieckiem zdolnym,
- zajęcia dodatkowe,
- pobyt na świeżym powietrzu,
- zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych,
- pojedyncze zabawy ruchowe, kołowe ze śpiewem,
14.15 - 14.30
- przygotowanie do podwieczorku – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe,
14.30 - 14.45
- podwieczorek – kultura spożywania posiłków,
- sami po sobie sprzątamy – porządkowanie stolików po skończonym posiłku,
14.45 - 17.00
- swobodna aktywność zabawowa dzieci,
- działania indywidualne i zespołowe wypływając z zainteresowań dzieci,
- rozchodzenie się dzieci.