Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Spotkania czytelnicze

TREŚCI PROGRAMOWE SPOTKAŃ CZYTELNICZYCH W ROKU SZKOLNYM 2022/2023

opracowanie i prowadzenie:
mgr Dorota Kołodziejska
mgr Jolanta Berger
mgr Emilia Kozanecka

TERMIN SPOTKANIA

TEMATYKA

TREŚCI PROGRAMOWE

październik

Otwarcie biblioteki przedszkolnej

Zapoznanie z przeznaczeniem i zasadami korzystania z biblioteki. Przeglądanie katalogu książek i indywidualnych kart czytelniczych.

Oglądanie książeczek z bibliotecznego księgozbioru, rozmowy na ich temat. Słuchanie opowiadania z książki „Franklin i pani bibliotekarka”. Odczytanie listu – wiersza J. Huszczy  „Prośby książki” umieszczenie go w przedszkolnej bibliotece. Krótka rozmowa na temat poszanowania książek.

listopad


Pasowanie na czytelnika

„Posłuchajcie bajeczki” - rozwiązywanie zagadek w oparciu o wiersz Cz. Janczarskiego.
Quiz dotyczący umiejętności korzystania z biblioteki.

Pasowanie na czytelnika.

Ogłoszenie konkursu na systematycznego czytelnika. Zabawy interaktywne z książką Herve Tulleta „Naciśnij mnie”.

grudzień

  Świąteczne spotkanie

Słuchanie opowiadań z książki „Świąteczne opowieści”.

Wypowiedzi dzieci na temat świątecznych marzeń. Wykonanie prezentu dla ulubionej książeczki – bożonarodzeniowa zakładka.

Wyjaśnienie przeznaczenia zakładki.

styczeń

Zimowe spotkanie

Słuchanie skróconej wersji baśni J. H. Andersena „Królowa Śniegu”. Wskazywanie postaci występujących w baśni. Ocena postępowania głównych postaci (Gerda, Królowa Śniegu).

„Korona dla Królowej Śniegu” – ozdabianie sylwety korony wg własnej inwencji.

luty

W krainie baśni i bajki braci Grimm

Słuchanie baśni „Czerwony kapturek

Oglądanie ilustrowanych książek z bajkami i baśniami Braci Grimm: „Królewna Śnieżka’, „Jaś i Małgosia”, „Kopciuszek”.

„Zgadnij, jaka to baśń – rozwiązywanie zagadek.

„Z jakiej bajki pochodzi ten rekwizyt?” – skojarzenie  rekwizytu z postacią bajkowa.

marzec

Spotkanie z poezją

Słuchanie wierszy J. Tuwima, D. Wawiłow. Zaakcentowanie humorystycznych fragmentów. Zabawa w rymy (dzieci starsze). Wypowiedzi dzieci na temat innych znanych dzieciom wierszy w/w poetów.

Oglądanie fragmentów filmu „Akademia pana Kleksa” – śpiewane wiersze J. Brzechwy.

kwiecień

Poznajemy legendy

Zapoznanie z tematem spotkania. Wspólne wyjaśnienie terminu legenda, wyjaśnienie różnicy pomiędzy legendą a baśnią. (dzieci starsze).

Słuchanie legend: „O smoku wawelskim i szewcu Skubie”, „Przerwany sygnał”, „O warszawskiej Syrence”, „Złota kaczka”, „Bazyliszek”  (do wyboru).

Oglądanie bogato ilustrowanych książek z legendami, wspólne odczytywanie ich tytułów.

maj

Lubimy książki

Przegląd przedszkolnego księgozbioru wyodrębnienie  różnych rodzajów książek: naukowe, przyrodnicze, opowiadania, książki dla dzieci.

Rozmowa na temat etapów powstawania książki ze zwróceniem uwagi na etap pierwszy – pisarz, poeta. Przeglądanie okładek książek ( dzieci młodsze) – wyszukiwanie na nich tytułu i autora ( dzieci starsze). Zabawa „Jaka to bajka” odgadywanie tytułu czytanego fragmentu bajki.

Rozpoznawanie postaci bajkowych po odsłoniętym fragmencie.