KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Spotkania czytelnicze

TREŚCI PROGRAMOWE SPOTKAŃ CZYTELNICZYCH W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

opracowanie i prowadzenie: mgr Jolanta Janicka

TERMIN SPOTKANIA

TEMATYKA

TREŚCI PROGRAMOWE

październik

Otwarcie biblioteki przedszkolnej

Zapoznanie (przypomnienie) z przeznaczeniem i zasadami korzystania z biblioteki. Oglądanie książeczek z bibliotecznego księgozbioru, rozmowy na ich temat. Odczytanie listu książki do dzieci „Skarga książki”.  Krótka rozmowa na temat poszanowania książek. Słuchanie opowiadań z książki „Poczytaj mi mamo”, wierszy J. Brzechwy. Ogłoszenie konkursu na systematycznego czytelnika.

listopad

Misie

w literaturze


Opowiadanie nauczycielki ilustrowane obrazkami ukazujące historię pluszowego misia.
Zgaduj – zgadula:  „Jaki to miś?” -  odgadywanie na podstawie obrazków nazw najsłynniejszych misiów
(Miś Uszatek, Miś Yogi, Miś Rupert, Kubuś Puchatek, Miś  Colargol, Troskliwe misie, Miś Paddington, Gumisie). Rozmowa na ich temat, słuchanie ciekawostek przygotowanych przez nauczycielkę.
Zabawa ze śpiewem „Niedźwiadek”.
Słuchanie opowiadania z książki Cz. Janczarskiego „Niezwykłe przygody misia Uszatka”. Gimnastyka poobiednia  z misiem.
Oglądanie wystawy pluszowych misiów i książek o misiach.
Rozdanie dzieciom obrazka przedstawiającego misia do pokolorowania.

grudzień

  Dziewczynka z zapałkami”
– wyciagnijmy rękę w stronę samotnych

Co to jest samotność – burza mózgu
Wysłuchanie bajki H. Ch. Andersena „ Dziewczynka z zapałkami”.
Rozmowa na temat wysłuchanego utworu: Jakie było opowiadanie smutne czy wesołe?  „Co czułam słuchając baśni”.
Rundka słowna „ Chciałabym, aby dziewczynka
z zapałkami…”.
Rozmowa na temat możliwości pomocy dziewczynce.
Zabawy „Pociesz dziewczynkę”, „Ogrzewamy dziewczynkę”
„Jak możemy sobie pomagać” - wskazywanie przykładów wzajemnej pomocy w przedszkolu.
Jaka jest samotność: wesoła/smutna?
Jak należy pomagać samotnym?
Czy ludzie z bajki mieli dobre serce ?
Malowanie dużych czerwonych serc.
Słuchanie opowiadań z książki „Świąteczne opowieści”.
Wypowiedzi dzieci na temat świątecznych marzeń.
Wspólne śpiewanie kolęd.

styczeń

W kranie baśni i bajek

Oglądanie książek ilustrowanych z bajkami i baśniami. 
Zgadnij jaka to baśń – rozwiązywanie zagadek. Z jakiej bajki pochodzi ten rekwizyt – skojarzenie rekwizytu z postacią bajkową.

Słuchanie fragmentów bajek czytanych przez nauczycielkę. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie tytułu oraz wskazanie, co nie zgadza się w treści baśni.
Ćwiczenia w czytaniu pod hasłem „Kłopoty z baśniami”.
„Bajkowe puzzle” - układanie puzzli z ilustracjami bajek, podanie tytułu bajki.

luty

Smoki i smoczki
w książkach

Ułożenie  puzzli (smok), które wprowadzają dzieci w tematykę zajęć. Pogadanka na temat znanych przez dzieci smoków (smok wawelski, bazyliszek, dinozaury). Oglądanie bogato ilustrowanych książek, w których występują smoki.
Słuchanie legendy „O smoku wawelskim i szewcu Skubie” .
Zabawa ruchowa „Taniec smoków”. Lepienie smoków z plasteliny.

marzec

Małe kłamstwo dto duży problem - czy warto kłamać?

Słuchanie wiersza Juliana Tuwima pt. ,,O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”
Wypowiedzi w oparciu o wysłuchany wiersz: Czy Grześ powiedział prawdę? Skąd ciocia wiedziała, że Grześ nie powiedział prawdy? Dlaczego Grześ skłamał?
Odczytanie znanych polskich przysłów o kłamstwie „Małe  kłamstwo to duży problem”, "Kłamstwo ma krótkie nogi”. Wyjaśnie powiedzeń.
Burza mózgów: Jak się czuje osoba okłamywana?, Co można zyskać na kłamaniu?, A co można stracić? Odpowiedzi na podstawie wiersza i własnych doświadczeń.

kwiecień

Lubimy książki

Rozmowa na temat Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci, który przypada 2 IV w dzień urodzin  Hansa Christiana Andersena. Krótka informacja na temat twórczości baśniopisarza.
Rozmowa na temat etapów powstawania książki ze zwróceniem uwagi na etap pierwszy – pisarz, poeta. Przeglądanie okładek książek – wyszukiwani/odczytywanie tytułu i autora.

„Zaczarowana zakładka”. Oglądanie różnych zakładek, wyjaśnienie i pokaz ich zastosowania. Wykonanie zakładki do książki z okazji Międzynarodowego Dnia Książki i wysłanie jej do pomysłodawcy projektu „Magiczna moc bajek”.

maj

Spotkanie z Marią Konopnicką

Krótka rozmowa na temat życia i twórczości
M. Konopnickiej patronki naszego przedszkola. Oglądanie płaskorzeźby pisarki. Przeglądanie książek autorstwa
M. Konopnickiej, wyeksponowanie ich w kąciku czytelniczym w bibliotece. Słuchanie znanych wierszy M. Konopnickiej. Wypowiedzi dzieci na temat ulubionych wierszy poetki, motywowanie swojego wyboru, recytowanie przez dzieci chętne.
Ilustracja muzyczna wiersza M. Konopnickiej „Pojedziemy w cudny kraj”.